Știu că vrei să-ți îmbunătățești reclamele Meta și să obții rezultate mai bune, așa că hai să-ți explic cum poți face asta cu ajutorul testării A/B.
Gândește-te la testarea A/B ca la un fel de experiment științific pentru reclamele tale. Practic, creezi două (sau mai multe) versiuni ale aceleiași reclame, cu mici diferențe între ele, și le lași să ruleze simultan. Facebook le va arăta audienței alese, iar tu vei putea vedea care variantă performează mai bine.
A/B testing, sau split testing, este diferit de testarea obișnuită, cea pe care o facem prin pornirea a 2 ad seturi cu aceleasi creative și doar audiențe diferite, deoarece Facebook împarte audiența în grupuri egale și le arată doar una dintre variantele reclamei. Astfel, fiecare persoană vede doar varianta A sau B, fără interferențe externe, ceea ce asigură rezultate precise.
Practic, creezi versiuni diferite ale aceleiași campanii sau ale aceluiași ad set și analizezi care dintre ele generează mai multe click-uri, lead-uri sau conversii.
Ce vei învăța în acest episod:
- Ce este A/B Testing și de ce este important
- Elemente cheie pe care le poți testa: imagini, texte, CTA, audiențe, etc
- Cum să structurezi un test A/B eficient
- Cum să interpretezi corect rezultatele testelor
- Exemple practice
Resurse utile
Episod 026: Secretele Testării Creative: Cum să Creezi Reclame Atractive care Vând
Mă găsești și pe Instagram sau Facebook. Dă-mi un follow și hai să povestim mai multe
Curs Facebook Ads Simplificat – Practic. Ușor de înțeles și de implementat. Gata cu tutorialele haotice de pe Youtube.
Scurt Ghid Vizual de setare a unui split testing Meta
Din fericire, Facebook a făcut procesul creării unui A/B testing destul de simplu și intuitiv.
Există 2 metode principale:
- Crearea unei noi campanii de testare
- Creează o nouă campanie și activează opțiunea „Create A/B Test”.
- Treci prin setările campaniei cum ai trece în mod normal, iar după publicare, selectează „Get Started” pentru a configura testul.
- Alege variabila de testat: creativ, audiență, placement sau personalizat.
- Setează durata, bugetul și metricii după care vei identifica dacă e o reclamă de succes sau nu, apoi publici testul.

2. Duplicarea unui asset pentru testare
- Aceasta este varianta mai simplă, prin care testezi direct în cadrul unei campanii existente
- Urmezi pașii de configurare ai testului direct din Facebook, sunt foarte intuitivi
- Ai în principiu 3 pași: alegi ce vrei să testezi, selectezi setările și apoi te bucuri de rezultate 🙂
PASUL 1: Alege ce vrei să setezi
Selectează un ad set deja existent și apoi apasă butonul A/B test


Alege dacă vrei să copiezi acel ad set sau să alegi un altul

Alege ce vrei să testezi: creativul, audiența, plasamentele sau altceva personalizat

Dacă ai ales să testezi creativele, atunci alege care este creativul pe care vrei să îl testezi în prima versiune

După selecție se va face un duplicat al aceluiași ad set, pe care poți ulterior să îl modifici cu alte creative

PASUL 2: Alege setările: denumire, metricii după care vei considera testul un succes și dacă vrei să ruleze după un anumit program sau nu. Poți rula testul maxim pe o lună de zile

Cât timp ar trebui să dureze un A/B test?
Facebook recomandă o durată de cel puțin 7 zile pentru a surprinde comportamentele diferite ale utilizatorilor în zilele săptămânii. Testele ar trebui să ruleze minim 5-7 zile pentru a produce rezultate utile. Dacă o reclamă are rezultate mult mai bune față de cealaltă, poți opri testul mai devreme pentru a economisi bugetul.
PASUL 3: Urmărește testarea și dacă nu îți aduce rezultate, ci doar consumă bugetul, oprește testarea mai devreme pentru a optimiza costurile, cum am făcut și eu în cazul clientului de mai jos
Rezultate testări A/B pe un cont al clientului
- Testarea a fost făcută pe audiență din mediul rural versus urban
- Bugetul per ad set a fost de 35 Ron/zi
- După aproximativ o săptămână, s-a observat clar care audiență a fost câștigătoare, iar ad setul pe audiența urbană a fost oprit.

Rezultate testări A/B pe un cont al clientului
- Testarea a fost făcută pe plasamente pe platforma Facebook versus Instagram
- Bugetul per ad set a fost de 45 Ron/zi
- După 2 săptămâni, s-a observat clar care audiență a fost câștigătoare, cu un CPA la jumătate și un ROAS dublu

Dacă vrei să înveți să faci reclame în mod profesionist și să îți crești afacerea, te aștept să te înscrii în cursul meu Facebook Ads Simplificat, pe care îl poți achiziționa cu 30% reducere până pe 24 februarie 2025.
Vei învăța tehnici avansate de creare și optimizare reclame, tehnici de licitare și multe altele.
Cursul include 5 module, peste 16 ore de conținut, 6 materiale BONUS gratuite și webinarii LIVE cu mine, în care îți ofer suport continuu.
Îl poți cumpăra și în 2 sau 3 rate. Mai multe detalii și înscriere aici.